dilluns, 28 de desembre del 2009

Escola Llor de Sant Boi de Llobregat i la Masia del F.C.Barcelona.

Segon dia de la setmana d'activitats extraordinaries. Avui hem toca anar amb la Vanessa Tarragona a l'escola Llor de Sant Boi de Llobregat. Tota la meva família és de Sant Boi així que no tinc cap problema de localitzar l'escola i d'informar-me sobre ella. El meu pare hem diu que és l'escola de Sant Boi amb més prestigi i que compte amb uns grans terrenys exteriors.

Només arribar ja m'en adono de la raó que té. L'escola té totes les instalacions possibles, piscina, camp de futbol, gimnàs, camp de rugby, pati gegant, tot tipus d'aules... sembla una mena de ciutat, no una escola.

Tant la Vanessa com jo quedem sorpressos de les instalacions de l'escola i ens disposem a fer la nostra primera pràctica amb la Silvia, una noia de tercer, i el professor titular que es diu Xavi. Els nens i nenes es mostren entussiasmats amb aquest mestre, fan bromes, juguen amb ell, riuen...però no perden mai el ritme de treball i tots fan el exercici que els manen de manera lúdica però treballadora. La Vanessa i jo aprofitem per fer la nostre primera intervenció i respndre alguns dubtes que tenen els nens sobre les fraccions. Acaba la classe i tant la Vanessa i jo ens mostrem satisfets.

Segona classe, tot canvia. Arriba un professor molt tancat i estricte. Els nens canvien la seva actitud alegre per una actitud trista i passiva. El professor mana exercicis i no mostra cap interés pels dubtes dels alumnes i per la correcció dels exercicis d'aquests. La Vanessa i jo no intervenim i el clima de la classe decau en aburriment i passivitat. Anotem les diferències de l'actitud de cada professor i observem que l'actitudf de cada nen depén en molta part de l'actitud de cada professor.

La resta del dia fem educació física al gimnàs amb dos professors diferents i no tenim gaire participació. Em sobte molt que la classe es faci amb anglés, però ho trobo correcte. Els nens els hi agrada molt la educació física i fan molts jocs en que estàn en activitat constant.

Ha sigut el dia més interessant de la setmana i m'ha agradat molt aquesta experiència.



Tercer dia de la setmana d'activitats extraordinàries. Un grup d'uns 15 estudiants es dirigeix a la masia del F.CBarcelona per entendre i conèixer l'educació i els estudis que reben els jugadors que passen a formar part del Barça. Ho trobu una visita molt interessant en que l'encarregat ens ensenya la estructura de la masia i ens diu que el barça és un equip que mira pel futur educatiu dels nens que viuen a la masia.

Em sobta molt de veure molts jugadors de futbol a les fotos de la masia, però em sobta més el fet de veure una gran cantitat de nens que no s'ha sentit a parlar mai d'ells i que no han aconseguit trionfar en el món del futbol. Per això és molt important que clubs com el Barça es preocupin dels estudis dels nens que no arribaran al futbol professional i puguin tenir una sortida laboral digna a part d'aquest esport.

Una sortida molt interessant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada