dijous, 29 de desembre del 2011

Més recursos Múltimedia a la xarxa.

Tips de torrons i de festes nadalenques, i amb ganes de començar un nou any, seguim explorant el món digital. En aquesta entrada veurem algunes eines i recursos que ens ofereix Internet que hem pogut analitzar durant les classes de UDTIC. Aquestes aplicacions són molt visibles en els treballs de l'assignatura com a recurs de presentacions, temàtica de treball, o passatemps informatiu. Estem parlant del Prezi, L’Smart Notebook i el Twitter.
El Prezi: Recurs que trobem a la xarxa, semblant al PowerPoint, que ens aportarà unes presentacions més creatives, dinàmiques i senzilles amb tan sols un registre gratuït. Moltes de les exposicions que hem realitzat durant el curs han sigut a través d’aquesta eina. En aquest enllaç trobem una presentació sobre el desenvolupament de les habilitats cognitives, on es pot comprovar la utilitat del Prezi. http://prezi.com/6dboozzdmukv/edit/?auth_key=wv8iglg&follow=db5iufbzri0a&utm_source=share&utm_campaign=preziedit&utm_medium=email
Smart Notebook: La pissarra digital que comença a arribar a les escoles de la mà d’aquesta aplicació. A UDTIC hem pogut practicar amb aquest recurs, veure les diferents modalitats i observar el seu funcionament. Podem escriure, fer línies, rotllanes, utilitzar diferents colors o dibuixar-hi lliurament per després esborrar-ho. En aquest enllaç podeu practicar sense necessitat de descarregar-se el software. http://express.smarttech.com/#
Twitter: D’aquesta xarxa social ja n’he parlat abans, però ara valoraré personalment el seu funcionament dins del meu PLE. He de dir, que m’ha sorprès molt gratament el haver-me unit aquesta xarxa. He pogut veure vídeos, llegir documents, compartir escrits, intercanviar opinions o distreure’m amb frases humorístiques a través dels tweets o enllaços que penjaven les persones que segueixo. M’ha semblat millor que Facebook, ja que aquest conserva més la privacitat al meu parer, i només em dóna informació sobre gent concreta que jo he decidit seguir. Tot i que el límit de tweets també és un desavantatge important. Per qui em vulgui seguir el meu twitter és https://twitter.com/#!/xavi_kosta.
Aquest tres recursos penso que els utilitzaré bastant en el futur. Les pissarres digitals cada cop abundaran més a les aules, i el Prezi m’ha convençut més que el PowerPoint. El Twitter agafa força en cercle de les xarxes socials i el Facebook,potser per un ús personal massa freqüent, cada cop m’agrada menys. Demà continuarem amb la informació digital sobre l’era digital per parlar del Pla Tac del Centre i les orientacions que dóna el Departament d’Ensenyament. Navegueu i exploreu per la xarxa que segur que descobrireu més recursos interessants!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada